Stressreductie en mindfulness

Ongecategoriseerd
Verlanglijst Delen
Deel cursus
Pagina link
Deel op social media

Over cursus

Welkom bij de cursus stressreductie en mindfulness.

Wanneer je de 4 lessen wekelijks achter elkaar volgt ben je een maand bezig. Uiteraard kun je ervoor kiezen de training over een langere tijd uit te smeren. Kies er wel steeds voor om na een les ook echt de dagelijkse oefeningen te doen. Het huiswerk staat steeds beschreven in de lesmodule. Ook de informatie die hoort bij de les is steeds na te lezen.   

Hoe meer je oefent, hoe meer de mindfulness en andere oefeningen ook gaan beklijven. Dan kan het als houding een onderdeel worden van je leven. Daarom is het aan het einde van de training belangrijk om te denken over hoe jij de oefeningen wil integreren in je leven. Alle oefeningen zijn ook opgenomen als geluidsbestand. Ook na afloop van de training kun je de oefeningen blijven gebruiken.

Ik wens jullie veel plezier met de training!

Toon meer

Cursus inhoud

Les 1: Automatische piloot versus bewustzijn

  • Deel 1: Wat is mindfulness?
    06:29
  • Deel 2: Bodyscan 10 minuten
    11:36
  • Deel 3: Houdingsaspecten
    08:41
  • Deel 4: Bodyscan 30 minuten
    29:36
  • Bodyscan 20 minuten
    20:46
  • Om na te lezen
  • Reflectie en huiswerk

Les 2: Gedachtes versus realiteit

Les 3: Stressreacties

Les 4: Gezonde grenzen